قیمت گذاری بر اساس هزینه چیست؟ مثال و استراتژی

قیمت گذاری بر اساس هزینه چیست؟

قیمت گذاری مبتنی بر هزینه روش قیمت گذاری است که در آن قیمت فروش یک محصول یا خدمات با افزودن یک نشانه گذاری به هزینه واحد یا در مورد هتل ها، هزینه در دسترس نگه داشتن اتاق و نگهداری برای استفاده تعیین می شود.

برای هتلداران، درک قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه به‌عنوان روشی برای قیمت‌گذاری هتل برای تعیین نرخ‌های اتاق که نه تنها هزینه‌های عملیات را پوشش می‌دهد، بلکه حاشیه سود سالمی را نیز فراهم می‌کند، بسیار مهم است.

 

چرا هتل ها از استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر هزینه استفاده می کنند؟

قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه یک رویکرد ساده برای متعادل کردن یک استراتژی قیمت‌گذاری ارائه می‌کند و به هتل‌ها اجازه می‌دهد:

پوشش هزینه های عملیاتی: اطمینان از پوشش تمام هزینه ها برای رشد مداوم بسیار مهم است. این شامل هزینه های ثابت مانند اجاره یا رهن، حقوق و آب و برق و همچنین هزینه های متغیر مانند تامین، نگهداری و بازاریابی است.
دستیابی به حاشیه سود مطلوب: با افزودن یک نشانه گذاری به هزینه، هتلداران می توانند نرخ اتاق را تعیین کنند که حاشیه سود مورد نظر را فراهم می کند و امکان سرمایه گذاری مجدد و رشد مالی را فراهم می کند.
تصمیم‌گیری‌های قیمت‌گذاری را ساده کنید: روش مبتنی بر هزینه روشی ساده و سرراست برای قیمت‌گذاری اتاق‌ها هم برای رزرو مستقیم و هم از طریق کانال‌های توزیع فراهم می‌کند، که پیچیدگی را کاهش می‌دهد و تعداد قابل عملی فوری ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *