با این استراتژی های وب سایت هتل، رزرو مستقیم دریافت کنید

در دنیای امروز،تبلیغات بصری نقش بسزایی در جذب مشتریان و ارائه تجربیات به یادماندنی ایفا میکنند. در صنعت هتلداری،عکاسی تبلیغاتی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای نمایش زیبایی ها و امکانات هتل ها به مشتریان بالقوه تبلیغات و رقابت در بازاریابی دیجیتال اهمیت ویژه ای دارد. امروز با یکی از عکاسان برجسته در زمینه عکاسی تبلیغاتی هتل ها آقای سجاد مختارزاده گان به گفت و گو نشسته ایم تا با تجربیات، تکنیک ها و دیدگاه های ایشان بیشتر آشنا شویم

 

چطور به عکاسی تبلیغاتی برای هتل ها علاقه مند شدید و چه مسیری را برای رسیدن به این شغل طی کردید؟

به پیشنهاد دوستِ عکاسم محمد حسین دستجردی ، برای کسبِ تجربه ای جدید ، اولین پروژه ی عکاسی هتلی رو در سال ۱۳۹۰ با هتل پارسیان آزادی تهران شروع کردم. در اون سال شدیدا از پروژه های گوناگون عکاسی تبلیغاتی استقبال میکردم ،بدلیل اینکه فقط ۲ سال از شروع به کارِ حرفه ای عکاسی تبلیغاتیم گذشته بود.

 

چه تفاوتهایی بین عکاسی تبلیغاتی هتل و سایر انواع عکاسی تبلیغاتی وجود دارد؟

ژانر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، یکی از گسترده ترین شاخه های عکاسی است. متاسفانه به طور رسمی یا عرفی هم هنوز عکاسی هتلی به یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی تبلیغاتی تبدیل نشده، اما بر اساس تجربه ای که ۱۳ سال در صنعت هتلداری داشتم، میتونم بگم عکاسی هتلی ترکیبی از عکاسی های؛ مستند، معماری، مواد غذایی، تجاری، پرتره، منظره، شب، ورزشی هوایی و… است.

 

مهمترین عواملی که در عکاسی تبلیغاتی یک هتل باید به آنها توجه کرد، چیستند؟

اخلاق حرفه ای و برخورد مناسب با کلیه ی پرسنل هتل، زمان های نوری در عکاسی، ایستادن در نقطه ی درست، توجه بیش از حد به جزئیات، ثبت واقعگرایانه و بدونِ اغراق، فضاها، خدمات و سرویس دهی، استفاده تکنیک های مناسب عکاسی ، با توجه به نیاز درست خدمات و سرویس دهی مهمترین عوامل در عکاسی تبلیغاتی هتل به شمار می آیند

 

چطور میتوانید فضا و احساس یک هتل را در عکس های تبلیغاتی منتقل کنید؟

شخصا به ثبت وقایع طبیعی و حسِ خوب و بد میهمانان حاظر در هتل یا بازیگرانی که در پروژه های تبلیغاتی همکاری میکنند،  معتقدم و در تلاش هستم تا احساس موجود را با انتخاب تکنیک، زاویه و زمان مناسب برای عکاسی به مخاطب انتقال دهم

 

 

از چه تکنیک ها و تجهیزات خاصی در عکاسی هتل ها استفاده میکنید ؟

حقیقاتا، جدای از بحث سلیقه ی عکاس، باید از نظر فنی هم ، سنجیده شود تا در ثبت درست فضاها، یا لحظات خاص، تکنیک درست و بجایی انتخاب شود. میتونم بگم تمامی تکنیک های عکاسی رو میشه در بخش های گوناگون هتل اجرا کرد.

از پانوراما و HDR گرفته تا ضد نور، نوردهی طولانی یا حتی تکنیک عکاسی ماکرو.

 

چگونه با تیم هتل و طراحان داخلی برای بهبود تصاویر همکاری میکنید ؟

قطعا طراحی های حرفه ای و استاندارد فضای های داخلی و خارجی هتل، پس از مطالعات زیادی انجام شده، پس عکاس باید قبل از شروع یک پروژه ی عکاسی از هتل، در رابطه با کانسپت طراحی های هتل، با تیم طراحی جلسات متعددی برگزار و همفکری کند. نتیجه ی این جلسات ،حتما در ثبت دقیق و استاندارد عکسها ثمربخش خواهد بود.

 

به نظر شما چه جزییاتی بیشترین تاثیر را در جذابیت تصاویر تبلیغاتی هتل ها دارند؟

به این سوال باید از دید یک میهمان جواب داد! ثبت تمیز بودن اتاق ها، سرویس دهی ، منظم بودن و ‌میهمان نوازی پرسنل، حس آرامش و خوشحالی و‌ از این قبیل انتقال احساسات را باید با خلاقیت عکاس ترکیب کرد .

 

 

مشتریان شما معمولا چه انتظاراتی از عکس های تبلیغاتی هتل دارند؟ و چگونه این انتظارات را برآورده می کنید؟

۸-اغلب توقع دارند که در هر فریمی که توسط عکاسی ثبت میشود، حداکثر خدمات و سرویس دهی دیده شود. مثلا کلیه ی قسمت های یک اتاق (تخت،ویو بیرون اتاق، اقلام داخل اتاق، نوگیر بودن یا لایت بودن اتاق، مینی بار، کمد ها و…)

یا متنوع بودن فضاهای تفریحی ، خدماتی و ….

اما قطعا فقط با همکاری پرنسل هتل و دادن اختیارات لازم به عکاس یا تیم تصویربرداری میتوانیم یک پروژه ی عالی و کم نقص را به سرانجام برسانیم.

 

 

چطور روند پیش تولید و پس تولید در پروژه های عکاسی هتل را مدیریت می کنید؟

پیش تولید یکی از بخش های بسیار مهم اجرای یک پروژه است. در این بخش، باید تیم تصویربرداری یا عکاس، کلیه ی قسمت های هتل را بازدید کرده، تا با توجه به تجربه و همفکری با مدیریت ، روابط عمومی هتل، فهرست ، برنامه دقیق زمانبندی اجرای پروژه را در بخش های مختلف تدوین نمایند.

نتیجه ی این بازدید ها، هماهنگی های لازم از سمت مدیریت با کلیه ی بخش مختلف هتل صورت و مطلع بودن انها از حضور تیم تصویربرداری در هتل میباشد.و همچنین اگر نواقصی هم در قسمت های هتل مشاهده خواهد شد، تا زمان شروع روز تولید پروژه تصویربرداری رفع نقص شود.

 

میتوانید یک پروژه موفق عکاسی تبلیغاتی برای هتل را شرح دهید و بگویید چه عواملی باعث موفقیت آن شد؟

قطعا ، قطعا و باز هم قطعااااا، همکاری، همفکری و تنفیذ اختیارات لازم از سمت مدیریت هتل ، روابط عمومی یا مشاوران تبلیغاتی هتل به تیم تصویربرداری، میتواند در روند اجرای حرفه ای یک پروژه تصویر برداری بسیار پر اهمیت باشد.

 

چه نکاتی را در انتخاب زمان و نورپردازی برای عکاسی از محیط های داخلی و خارجی هتل ها مد نظر قرار میدهید؟

در رابطه با عکاسی از فضاهای معماری(اتاق ها،سالن ها، رستوران ها، فضاهای عمومی و خارجی هتل) که تحت تاثیر نور خورشید هستند، یادداشت و زمانبندی مناسب عکاسی بسیار بسیار نکته ی حائز اهمیتی است.

اما در رابطه با عکاسی از فضاها و محصولاتی که تحت تاثیر منابع نوری مصنوعی هستند،( مثل عکاسی از ایتم های منوهای رستوران یا کافی شاپ) کمی کار عکاس با قدرت مانور زمانی بیشتری انجام خواهد شد، البته که برنامه ریزی های خاص خودش را هم قطعا خواهد داشت.

 

چگونه با چالش های فنی و غیر منتظره در پروژه های عکاسی هتل مواجه میشوید ؟

همیشه این چالش ها بوده و خواهد بود، حتی در حرفه ای ترین و بهترین هتل ها، اما با مدیریت درست و تغییر برنامه های زمانبندی تصویربرداری باید از این چالش ها فرصت بسازیم و عبور کنیم.

 

چه رویکردهایی برای عکاسی از غذاها و نپشیدنی های هتل دارید تا انها را جذاب تر نشان دهید ؟

عکاسی از غذا ها و‌ نوشیدنی های هتل رو با توجه‌ به پتانسیل های (طراحی های داخلی، فرنیچر زیبا و حرفه ای، سرویس های استاندارد و … ) کافی شاپ یا رستوران ها میتوان برنامه ریزی کرد.یکی از نکات‌ بی بدیل در عکاسی، قطعا نور است.یعنی ایا با نور های موجود در محیط( داخلی یا خارجی) باید عکاسی کنیم و یا با تجهیزات نورپردازی حرفه ای !

بخشی از این تصمیم ، متاسفانه رابطه ی مستقیمی با بودجه ی مشتری دارد، قطعا اکر محدودی زیادی در بودجه ی پروژه نباشد، با اضافه کردن تجهیزات حرفه ای نورپردازی در عکاسی ، میتوانیم فریم های جذاب و خلاقانه تری را به ثبت برسانیم.

 

نقش فناوری های جدید مانند واقعیت مجازی و تورهای ۳۶۰ درجه در عکاسی تبلیغاتی هتل ها چیست ؟

بدیهیست که، زمانی میهمان درکی درست و واقعی را از فضاهای اقامتی ، خدماتی و تفریحی هتل داشته باشد، با خیالی راحتر تر هتل شما را برای اقامت انتخاب میکند…

 

چگونه با تغییرات فصلی و رویدادهای خاص در هتل ها برای عکاسی تبلیغاتی برنامه ریزی میکنید؟

با توجه به تقویم مناسبتی رویداد های خصوصی و عمومی مهم در یک فصل ، میتوانیم بهترین عملکرد را از نظر اجرای پروژه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *